Google optimalizálás, SEO, SEM
Mindenki ért a Google optimalizáláshoz!
Egyáltalán nem mindegy, hogy megtalálják-e vállalkozását az interneten! Ha weboldala a Google keresőjében hátul kullog, vállalkozása hátrányba kerülhet a versenytársakkal szemben.
Keresőoptimalizálás, keresőmarketing – ismeretlenül csengő, mégis egyre gyakoribb szavak. A felhasználók, ha weben keresnek nem mindegy, mely vállalkozás honlapját találják meg. Az első oldalakra célzó kereső optimalizálás ma már alap követelmény egy vállalkozás működésében.
A felhasználók 80 százaléka használja keresésre (is) az internetet. Az internetezők 55 százaléka használja a webet előzetes tájékozódásra szolgáltatások, terméket megvásárlása előtt. Hazánkban különösen jellemző „ROPO – effektus” – Research Online Purchase Offline – azaz az emberek a weben tájékozódnak, aztán offline vásárolnak. A vállalkozásoknak alkalmazkodniuk kell ezekhez a tendenciákhoz.
Átvilágítjuk webes megjelenését és tanácsokat adunk a hatékonyabb működéséhez.
A SEO egy kicsit megfordítja a dolgot: a termékünket, szolgáltatásunk iránt weben érdeklődő fogyasztók számára tesszük vállalkozásunkat elérhetővé.
Mit jelent a SEO valójában?
A SEO, Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálás, arról szól, hogyan lehet bekerülni a keresőprogramok találati listájának elejére. Itt elsősorban a Google listájára kell gondolni, hisz a Google lefedi a magyar keresőpiac 95 százalékát. Ha a boltunk például bizgentyűket forgalmaz, mi sem természetesebb, hogy a találati lista elején kell lennünk bizgentyű szóra. Különben nem találnak meg a vevőink, ez által pedig sok pénztől esünk el, s az aligha vigasztalhat bennünket, hogy ezt a pénzt viszont besöpri a konkurencia. A SEO ugyanakkor arról is szól, hogy minden információ, szöveg a keresőrobot számára elérhető legyen, ami az oldalon van és nyilvános. Számos látogató olyan kulcsokra jön, amire álmában sem gondolna a weboldal tulajdonosa.
Milyen viszonyban áll a SEO keresőmarketinggel?
A keresőmarketing, Search Engine Marketing, SEM, alapvetően keresőhirdetési rendszerekben történő hirdetést jelent, a fizetett találatok közé kerülést. A hirdetések a találati listában a természetes találatok mellett a jobb oldalon jelennek meg. A SEO-val a természetes találatok közé lehet kerülni, a bal oldalra. Utóbbi főként azért előnyösebb, mert többen nézik meg, ami elég természetes, hiszen senki sem reklámokat nézegetni megy föl a webre. A SEO és SEM egyébként kombinálható is. Akad, aki a keresőmarketinget egy halmazként fogja föl, s beleért SEO-t, SEM-et.
Ne költsön fölöslegesen! Mi segítünk megtalálni a hatékony kulcsszavait és közben igyekszünk olcsón eljuttatni a hirdetéseit azokhoz, akiknek értesülniük kell a legújabb termékeiről, szolgáltatásairól. Nem szeretne vesződni vele? Átvállaljuk kampányainak megszervezését!
Leave a Reply